לבנות אורח חיים בריא | קרן אן גיימן – Dara
Skip to content

משלוח חינם בקנייה מעל ₪400

לבנות אורח חיים בריא | קרן אן גיימן

לבנות אורח חיים בריא | קרן אן גיימן
קרן אן בת 38, בזוגיות עם אפי, אמא לאלה בת ארבעה חודשים, לוסי הכלבה ושולה החתולה. תזונאית קלינית ומאמנת כושר. עובדת בתקשורת בתכנית הטלויזיה שלה "לחיות טוב", משתתפת בתחקירים וכתבות חדשותיות בתכנים שעוסקים בעולם הבריאות.


צילום: טל אלקבס וינברום

אלה שוכבת על משטח החתלה דגם ים 

מה זה אומר "שגרירת אורח חיים בריא"?

אורח חיים בריא הוא חלק בלתי נפרד ממני, מהילדות אני אוהבת פעילות גופנית! השתתפתי בכל חוגי הספורט ובדיעבד זה אפילו עזר לי להתמודד עם הפרעות הקשב והריכוז שלא ידעתי שיש לי. רק אחרי שבחרתי בקריירה בתחום הבנתי שזה למעשה “אורח חיים בריא”. אז שגרירה לשיטתי היא פשוט לחיות, לנשום וגם לקדם אורח חיים בריא. (זה אגב לא סותר את
העובדה שלא תמיד חייבים לבחור בריא!).

 מהו אורח חיים בריא בעינייך? איך משלבים אורח חיים בריא וחיים ללא שיגרה? (חיים של אמא טרייה)

אורח חיים בריא בעיניי הוא לבחור 80% מהזמן באפשרות הבריאה. בארוחה הבריאה, לעשות הליכה בים או בפארק לעומת לא לעשות כלום, לבחור בהנקה במידת האפשר, לבחור בארוחת ערב משפחתית לעומת אכילה לבד מול הטלוויזיה וכדומה.



איך נראה אורח החיים שלך? לפני הלידה ועכשיו?
בואי נגיד שמאז הלידה למתי שאני לא מוכרחה לישון כדי לתפקד!



אלה משחקת ב אוניברסיטה לתינוק דגם ים בצבע פודרה

איך ההריון , הלידה והתקופה ש"לאחר הלידה" (עכשיו) "תפסו" אותך בנושא התזונה ואורח החיים הבריא? האם יכולת להמשיך וליישם את מה שאת באמת מאמינה בו , או שאת מרגישה שאת גם חייבת ל"שחרר"?

ראשית אני תמיד נעתי בין בריא לבחירות פחות בריאות. כזו אני - ולדעתי זו גם הדרך הבריאה ביותר. זה לא "לשחרר" זה פשוט לחיות. וככה אני מנחה גם את ההמטופלים שלי. אורח חיים בריא הוא לא זמני, אין לו חוקים והוא בטח לא אוניברסלי. כל אחת ואחד צריכי להתאים את זה למי שהם. אין ספק שמאז הלידה מצד אחד יש הרבה יותר ממתקים בחיי (בכל זאת, הנקה שלוש פעמים בלילה לא הייתה פשוטה בהתחלה…) ומצד שני הקפדה יתרה על ארוחות בריאות כי אני מניקה. וזה מדהים, אי המוטיציה שלנו לאורח חיים בריא עולה כשזה משפיע לא רק עלינו אלא גם על ילדינו, בני\ בנות הזוג וכדומה.



הרבה נשים "נלחמות" עם נושא ה"חזרה לעצמי" מה שיותר מהר לאחר הלידה. איך את תופסת את הנושא הזה ומיישמת אותו? איזה כלים היית יכולה לתת לנשים שקוראות?

ראשית אני לא מגדירה את זה כחזרה. אלא כהתפתחות טבעית של הריון ולידה. ה"חזרה" מתחילה לפני כניסה להריון. הגעה להריון במשקל תקין ובכושר עם הרגלים בריאים היא מפתח להריון בריא ופעיל, ללידה בריאה וגם להתאוששות הגוף באופן מיטבי מהלידה. אגב, גם בסיס טוב להנקה. ספורט בתחילת הריון וגם עד הסוף- מאוד מסייע .ברור שלא הכל תלוי בנו. אני ילדתי בניתוח קיסרי חירום . ממש לא חלמתי שזה מה שיקרה- אבל וואלה, זה קרה. לולא ההכנה והמצב הטוב בו הגעתי ללידה (ביחס לעצמי כובן) ככל הנראה ההתאוששות הייתה הרבה הרבה יותר קשה.  צריך לחשוב גם על הפן הזה. כשדברים משתבשים- את רוצה להיות בשיא שלך ולא מוזנחת. ברשותך נדבר גם על הפיל שבחדר- המשקל! ובכן, כמו כולן גם לי נותרו 5 קילו מהמשקל הנוח שלי לפני ההריון. ואני מניקה! בזמן שהגוף שלי מייצר אוכל לתינוקת שלי אני מתרכזת בעיקר בפעילות גופנית שעושה לי טוב לנפש. ובאכילת כמות קלוריות  מספקת כדי לתמוך בהנקה. דיאטה בהנקה צריכה להיות מאוזנת ובעל כמות קלוריות מתאימה. זה קריטי לייצור החלב. מקסימום… ה- 5 קילו ימתינו שנה. אגב, מניסיוני בטיפול בנשים לאחר לידה- כשהפוקוס לא על המשקל הוא גם יורד הכי מהר!


אלה מתבוננת בעצמה דרך מראת הפעילות




מהו האתגר האמיתי היום כשהפכת להיות אמא? (לא חייב להיות קשור בתזונה אפילו עדיף שלא)
לסמוך על האינטואיציה האימהית שלי. כל יום אני סומכת עליה יותר ויותר.

הנקה – נושא מדובר. מה בא לך להגיד על הנושא המקסים הזה?

במידה ואין מניעה (חוסר בייצור חלב, דיכאון וכדומה) חובתה של כל אם להקנות לתינוק\ת את הבסיס הזה לחיים (לא בכל מחיר כמובן). חלב אם הוא לא מזון - אלא רקמה. רקמה שמשתנה בהתאם לבייבי שלך ומעניקה לו\ לה את כל מה שצריך. תינוק יונק אגב לא מגדיל כמויות ככל שהוא גדל (לא דרמטית) כי הרכב החלב פשוט משתנה בהתאם לצורך. הנקה היא גם בסיס להקשרות נפשית, הנקה משפיעה על גדילה נכונה של מבנה הפנים, יניקה היא הבסיס לחיים. שוב, לא בכל מחיר ואני לא שופטת נשים שבוחרות שלא - זו אכן משימה מורכבת. ועדיין - אין כיף מלנצח אותה ולבסס הנקה. בעיניי.



כאשה עצמאית, בעלת עסק. מה דעתך על חופשת הלידה (מכל אספקט שנראה לך). מה היית ממליצה מהחוויה האישית שלך?

ללדת בדנמרק.

מה את חושבת/ המסר/ הטיפ החשוב ביותר לנשים בהריון ולנשים שרק ילדו?
 מהניסיון שלך וה"אני מאמין שלך".
כל יום הוא משהו אחר. תלמדי להיות גמישה מחשבתית.


מגוון צעצועי ההתפתחות של אלה: כדור פעילותרעשן לתינוק ג'לי 
צעצוע התפתחות לתלייה | בובת התפתחות ג'לי
מה ה"אני מאמין" שלך בכל מה שקשור ליריד במשקל ושמירה על המשקל בריא?

המשפט בו נפתח האתר שלי הוא:

סתם להוריד במשקל, זה כבר לא ממש יעד רלוונטי 
לבנות אורח חיים בריא, תוך הורדה באחוזי השומן וחיזוק הגוף – זו מטרת על שאני אשמח לקחת בה חלק!

ואני חושבת שזה מסכם את המסר וההשקפה שלי.

 

{"statementLink":"","footerHtml":"","hideMobile":false,"hideTrigger":false,"disableBgProcess":false,"language":"he","position":"left","leadColor":"#000000","triggerColor":"#000000","triggerRadius":"50%","triggerPositionX":"left","triggerPositionY":"bottom","triggerIcon":"people","triggerSize":"medium","triggerOffsetX":20,"triggerOffsetY":20,"mobile":{"triggerSize":"medium","triggerPositionX":"left","triggerPositionY":"bottom","triggerOffsetX":10,"triggerOffsetY":10,"triggerRadius":"50%"}}
false